تبلیغات
apple id سایت شخصی مجید محمد مهدیزاده - 6 میوه تابستانی با 6 درد و 6 درمان
 
 
شما از طریق کدام آدرس به ما سر میزنید؟


پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

 
 
توضیح تصویر
نویسنده : مجید محمدمهدیزاده
تاریخ : دوشنبه 28 تیر 1395
نظرات
میوه ها جزو گروه های غذایی ای هستند که خوردنشان همواره به وسیله متخصصان تغذیه توصیه می شود و تاکید آن ها این است که میوه ها تازه و فصل باشند؛ یعنی میوه های تابستانی، در تابستان و میوه های زمستانی در زمستان خورده شوند. البته تنوع بخشیدن به رژیم غذایی نیز جزو توصیه های دیگر آنهاست زیرا میوه ها خواص ویژه ای دارند که می توان از آن ها بهره برد.

گلابی و چربی خون

مطالعات نشان داده خوردن یک گلابی رسیده، ۲۰ درصد از نیاز روزانه به فیبر را تامین و به کاهش چربی خون (کلسترول) کمک می کند.

در ضمن، دریافت این مقدار فیبر در تنظیم قند خون نیز موثر است به همین دلیل توصیه می شود افراد دیابتی در برنامه غذایی شان این میوه را بگنجانند.

همچنین، بررسی ها نشان داده اند در گلابی ماده معدنی ای به نام "برن" وجود دارد که در بهبود عملکرد مغز و انتقال پیام های عصبی در این ارگان دخالت دارد.
انگور و اختلال حواس

انگور از منابع پتاسیم محسوب می شود بنابراین خوردن آن باعث کاهش فشارخون خواهد شد.

از سوی دیگر، از آنجا که کمبود پتاسیم اختلال های حواس و افسردگی را در سنین بالا و سالمندی به وجود می آورد، به خصوص در افرادی که میوه و سبزی های کمی مصرف می کنند، عادت به خوردن انگور می تواند کمک کننده باشد.

به علاوه، انگور از منابع ترکیب هایی با خواص آنتی اکسیدانی است که دریافت آن ها از بروز سرطان هایی که بر اثر آلودگی هوا و خوردن فرآورده های گوشتی ممکن است به وجود بیاید، پیشگیری می کند.

آلو و کم خونی

خوردن ۱۰۰ گرم آلو ۲۰ درصد از نیاز روزانه خانم ها به آهن را برطرف می کند. به همین دلیل به گیاهخواران توصیه می شود این میوه را در برنامه غذایی روزانه شان بگنجانند تا احتمال ابتلا به کم خونی فقر آهن در آن ها کاهش پیدا کند.

این میوه از منابع مناسب پتاسیم نیز محسوب می شود به همین دلیل به بیماران فشارخونی پیشنهاد می شود آلو را در سبد میوه خود داشته باشند و روزانه ۲ تا ۳ عدد از این میوه را میل کنند.

در ضمن، آلو از میوه هایی است که شدت یبوست را کاهش می دهد و کسانی که مکرر دچار این مشکل گوارشی می شوند، بهتر است بیشتر آلو بخورند.

هلو و یبوست

خوردن یک هلوی متوسط، ۸ درصد از نیاز روزانه به فیبر را تامین می کند و دریافت آن بهود دهنده یبوست است. این مقدار فیبر، سطح کلسترول خون را پایین می آورد و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کم می کند.

این میوه از منابع ویتامین C نیز محسوب می شود و به همین دلیل توصیه می شود افرادی که به بیماری های لثه مبتلا هستند، آن را در برنامه غذایی روزانه شان بگنجانند.

جالب است بدانید با خوردن یک هلوی متوسط ۳۴ میلی گرم از نیاز روزانه به این ویتامین تامین می شود.

انبه و فشارخون

خوردن یک انبه کامل که حدود ۶۵۰ گرم وزن دارد، می تواند ۳۳ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم را تامین کند، به همین دلیل خوردن این میوه به فشارخونی ها توصیه می شود.

در ضمن، انبه از منابع بتاکاروتن است که یکی از آنتی اکسیدان های قوی است و از بروز کم خونی و فقر آهن پیشگیری می کند.

بررسی ها نشان داده خوردن این میوه به دلیل داشتن بتاکاروتن فراوان و به خصوص ترکیبی به نام کریپتوگزانتین، ریسک ابتلا به سرطان رحم را هم پایین می آورد.

انجیر و پوکی استخوان

انجیر از میوه های کلسیم دار است. به طوری که با خوردن ۳ عدد از آن، ۲۱ درصد از نیاز بدن به این ماده معدنی تامین می شود.

انجیر فیبر فراوانی نیز دارد به این دلیل کسانی که از یبوست رنج می برند، بهتر است آن را در برنامه غذایی شان بگنجانند.

آهن نیز از دیگر موادی است که با خوردن انجیر به بدن می رسد از اینرو، انجیر گزینه ای مناسب برای کسانی است که خطر کمبود کلسیم و آهن در آن ها بالاست مانند گیاهخواران و سالمندانی که در معرض پوکی استخوان هستند.

می توانید دیدگاه خود را بنویسید
What causes burning pain in Achilles tendon? سه شنبه 17 مرداد 1396 03:50 ب.ظ
Very great post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that
I have truly enjoyed surfing around your weblog posts.
In any case I'll be subscribing on your rss feed and
I am hoping you write once more soon!
Foot Complaints شنبه 14 مرداد 1396 11:05 ب.ظ
I loved as much as you'll receive carried out right here.
The sketch is tasteful, your authored material stylish.
nonetheless, you command get got an nervousness over that you wish
be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again as exactly
the same nearly a lot often inside case you shield this increase.
lucretiascholle.blog.fc2.com شنبه 14 مرداد 1396 08:31 ب.ظ
I wanted to thank you for this fantastic read!! I certainly loved every little bit of it.
I have you book-marked to look at new stuff you post…
هلیا دوشنبه 28 تیر 1395 04:39 ب.ظ
سلام گلم باشه راستی یه وبلاگ طراحی کردم و تمام کسایی که وبلاگ خوب و باحال دارند رو دعوت به تبادل لینک کردم . از تو هم دعوت می کنیم به جمع ما بیای
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
سایت ما رو به اشتراک بذارید
 
 
الا مسها که در گرد و غبارید به اکسیر ولایت دل سپارید
طلا آنوقت طلای ناب گردد که در حرم ولایت آب گردد
نماز بی ولایت بی نمازیست تعبدنیست نوعی حقه بازیست

ولایت چیست در خون قوطه خوردن کلید سینه بر مولا سپردن

حسین ابن علی در خون شناکرد

مرا با این حقیقت آشنا کرد

ولایت بی بلا معنا ندارد

نجف بی کربلا معنا ندارد

ولی ظاهر وباطن کجایی

نقاب از چهرخود کی میگشایی

جهان مجذوب یه جو التیام است بیا موعود هنگام قیام است

زمان لبریز شوق و انتظار است بیا امشب شب قدر است مارا

زمین بر رجعتت امیدوار است علم دار تو در سطح است مارا

مجید محمدمهدیزاده